The flight and Arrivel - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu The flight and Arrivel - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu

The flight and Arrivel

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

22 Maart 2011 | Australië, Busselton

Hoihoi allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties op hyves, facebook en deze site! Hierbij mijn eerste verhaaltje vanuit Down Under!

Op vrijdagmiddag ben ik dus vertrokken van Schiphol naar Dubai! Na een check van de bodyscan en gefouilleerd te zijn, even gewacht voor we aan boord konden van het vliegtuig en alle mensen gekeken waar ik mee zou vliegen!

Eenmaal in het vliegtuig kwam al snel een Nederlandse jongen naast me zitten, en niet de minste:P Hij had 4 jaar bij het korps mariniers gezeten en oa in Irak geweest! Nu ging hij naar Colombo om een schip te bewaken voor Piraten.. dus genoeg om over te praten:) Ook nog even een film gekeken en de tijd vloog om! Op Dubai aangekomen hebben we samen wat gegeten bij de Mac (altijd vertrouwd;)) en onze volgende vlucht vertrok 5 minuten na elkaar dus nog wat zitten kletsen tijdens het wachten!

Tijdens de vlucht van Dubai naar Perth was ik aardig moe, dus veel geslapen voor zover als dat ging..
We hadden 3 kwartier vertraging en het koste wat tijd om door de douane te komen, en mijn bagage terug te krijgen. Ik werd opgehaald door Elaine Haddon.(De vrouw des huizes)

Ze was een beetje moe, en onze terugreis zou 3 uur duren, dus ze stelde voor om te gaan slapen bij haar dochter die daar in de buurt woont! We waren nog even verdwaald voor dat we haar konden vinden..
Daar aangekomen pizza gegeten en lekker m'n bedje in! De volgende morgen weer vroeg op om naar huis te gaan! De snelweg was afgesloten, dus veel binnendoor gereden en alvast wat gezien van het gebied! Onderweg nog wat spullen en eten gekocht.

Op de boerderij aangekomen mijn huisje bekeken waar ik samen met 2 Duitsers verblijf. Fay, een leuke meid van 20 en we hebben al veel lol gehad en gaan dat nog hebben denk ik, en een wat oudere jongen, Robert.
(Naast mijn Engels ga ik dus ook mijn Duits bijspijkeren hier:P)

Na mijn kamer ingericht te hebben ben ik meegegaan naar de boerderij om te kijken en te helpen!

De volgende morgen en avond gemolken. Ze hebben hier 1000 koeien en we melken er nu ongeveer 800.
Tussen de melkshifts geholpen met het enten van pinken en de zoon van de eigenaar geleerd hoe hij klauwen moest bekappen samen met een diergeneeskunde student die hier is voor een week!
Het is lekker internationaal want ze hebben ook een Franse stageloper, Duitse, Ierse, N-Z, Noors en Australische werknemers!

Vanmorgen heb ik weer gemolken, wat begint om 4.45. Na dat ontbeten en wat gerelaxed.
Vanmiddag ben ik met Elaine mee naar Busselton gereden en heb ik nog wat werkkleding gekocht en naar het strand geweest en even lekker het water ingelopen en gerelaxed!
Daarna heeft ze mij weer opgehaald en zijn we even bij haar andere dochter en kleindochter langs geweest om vervolgens met de familie, en de Franse en diergeneeskunde student Fish & Chips te gaan eten op het strand! Heel gaaf om zo de zonsondergang te zien!
Op de terugweg nog even omgereden en mijn eerste kangaroos te zien!

Dit was gewoon in een woonwijk.. heel raar om ze daar te zien, maar ze leven daar ook! Je moet dus zelfs in de woonwijken uitkijken dat je er geen aanrijdt, waar we er ook één van tegenkwamen:(

Dat was het weer voor nu! Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt, dus die volgen de volgende keer!

Doei doei!

Ps. Geniet van de lente, het is hier tussen de 30-35 graden nu:)

  • 22 Maart 2011 - 14:50

    Marieke:

    Aantjes! Klinkt goed tot nu toe, volgens mij ga jij je prima vermaken daar.. Ben benieuwd naar foto's! Heel veel plezier en succes en tot over een paar maandjes ;-) xxx

  • 22 Maart 2011 - 17:58

    Diane:

    Klinkt super leuk aantjes! Have fun xxx

  • 23 Maart 2011 - 10:14

    Anke:

    Top meid.!! vond super dat je beldE!!!!

    Tot heel heel snel...ik mag jou als eerste weer knuffel owwwwwh zin in hoor!!

    Succes meid en bellen snel weer!!!

    Heel veel liefs vanuit de andere kant van Aussie

  • 23 Maart 2011 - 10:49

    Niels:

    Hey Leanne,

    Super om zo te horen dat je je daar naar je zin hebt. Dat lekkere weer daar bevalt mij ook wel ;) Portugal zal ook lekker warm zijn maar niet zo warm verwacht ik.
    Ik zal proberen je reisverslagen bij te houden en te lezen wat je daar allemaal mee maakt.

    Groet Niels (nu nog uit dronten) ;)

  • 23 Maart 2011 - 13:42

    Lisette:

    Fijn dat je zo goed terecht bent gekomen! Veel plezier verders!

    Xjes

  • 23 Maart 2011 - 15:43

    Mariëlle:

    Hee aantjes!

    Super dat je het naar je zin hebt daar! dat zijn dus heel wat meer koetjes om te melken dan bij jullie op de grup of niet dan ;)
    Fijne tijd nog en tot je volgende verhaal!

    xxjess

  • 30 Maart 2011 - 09:47

    Elma:

    Wanneer kunnen we een keer foto's verwachten?
    'kBen namelijk wel benieuwd.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Ik bij de Abel Tasman National Park (New Zealand)

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 30394

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Traineeship Australië

Landen bezocht: