Daily things and jobs - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu Daily things and jobs - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu

Daily things and jobs

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

01 April 2011 | Australië, Busselton

Inmiddels al weer bijna 2 weken in Australië en volop aan het genieten van het weer, gezelligheid, de natuur en de vrijheid! Ik zal in deze blog wat vertellen over wat ik dagelijks doe, want ik ben er tot nu nog niet echt op uit getrokken!

Woensdag was mijn eerste dag vrij en lekker uitgeslapen. Vervolgens ben ik met Fay een koppel pinken graan gaan voeren die zo’n 20 km verderop bij iemand anders lopen. ’s Middags ben ik met Stacey meegereden met het voeren van alle koeien en jongvee! ’s Avonds “Farmer wants a wife” gekeken wat overigens beter is dan Boer zoekt vrouw, want allemaal mooie jonge Australische boeren, en veel romantischer;)

Donderdagochtend weer gemolken. Het melken begint ’s ochtends om 4.45 en duurt ongeveer tot 9.30. Dit is erg afhankelijk van de situatie! Na het ontbijt mijn kamer heringericht, want kwam er achter dat het niet de meest praktische indeling was! Heb eigenlijk alleen een bed, en een klein boekenplankje! Ik heb van een aantal dozen een ‘kast’ gefabriceerd! Daarna ff een middagdutje gedaan en een uurtje getracht bij te bruinen in de tuin, maar het was te warm om in de zon te liggen! Vervolgens nog naar het huis gewandeld voor internet. Toen Fay en ik eten wilden gaan koken bleek het gas op te zijn en Robert en Laura de gasfles te zijn gaan vullen! Daarna dus gekookt en TV gekeken!

Vrijdag had ik ook vrij, en had plannen om het strand te gaan verkennen. Alleen toen kwam Emma, een diergeneeskundestudent die hier af en toe een weekje meelopen, vertellen dat de dierenarts kwam en of ik geen zin had om hier bij te zijn! Uiteindelijk 2,5 uur in gesprek geweest over het mastitisprobleem en het rantsoen, erg interessant! ’s Middags met Fay boodschappen gedaan. Vervolgens dacht ik een rondje te gaan hardlopen onder het motto; ‘4 x rechts en je komt altijd wel weer terug waar je begonnen bent’ Gemotiveerd en genietend van wat ik allemaal zag begonnen, maar het was iets langer dan ik dacht. Uiteindelijk heb ik er bijna 3 uur over gedaan! (Ik heb even uitgezocht op internet dat het ongeveer 17 km was! Inmiddels was het pikdonker en had geen licht en water bij me, maar de sterrenhemel is hier zo cool, puur genieten!

Zaterdag om 5.00 begonnen met kalveren voeren samen met Rob. Na de eerste helft gedaan te hebben moesten we wachten op de melk, dus vast gaan ontbijten om vervolgens met Amy(Engelse meid van 20) de rest te doen. Normaal na het ontbijt smeer ik me altijd in met zonnebrand, maar dat was ik door het korte ontbijt even vergeten.. maar dat doe je maar 1x! Om 11.00 toen we klaar waren was ik echt super verbrand! Je begint dan wel te begrijpen wat ze hier met een gat in de Ozon laag bedoelen! Vervolgens ben ik met Amy al het andere jongvee gaan checken. We vonden een vaars die binnen een dag of 2 zou gaan kalven tussen de andere pinken, dus die ’s middags naar huis gehaald! Na een snelle lunch weer kalveren gaan voeren.

Zondag en maandag weer kalveren gevoerd met Amy en wat monsters genomen van nieuwe mastitiskoeien en deze behandeld.

Dinsdagochtend weer kalveren voeren, en geholpen met het uitzoeken van pinken die voor export naar China zouden gaan. Toen ik Bill nog even aan het helpen was met het behandelen van de koeien kwam Amy vragen of ik haar wou helpen want ze zat vast met de auto in een zandkuil. Ik meegereden en geprobeerd, maar kregen er niet uit! Dus vervolgens Stacey gevraagd of hij wou helpen dus hij de trekker meegenomen.. Wat bleek: De 4-wheeldrive stond geblokkeerd in de wielen en stond dus niet aan! Toen we dat wisten was het probleem snel opgelost en konden we hem er zelf uitrijden! ’s Middags gemolken met Patrick(Ier van 26). Fay en Jesse hadden gekookt maar het moest nog lang de oven in dus eerst een snelle douche, en toen gezellig een paar biertjes gedronken met de anderen! ’s Avonds nog een spelletje gedaan met z’n alle en erg veel schik gehad!

Woensdag was ik weer vrij en ben ik begonnen met het schrijven van mijn afstudeerwerkstuk. Ik ga switchen van onderwerp. Ik zou het over het rantsoen en de gewassen doen, maar op dit moment is het mastitisprobleem erg groot! We hebben nu zo’n 80 koeien in de ziekengroep, waarvan er ongeveer 70 mastitis hebben! Zo’n 9% van de koeien dus!
’S Avonds weer “Farmer wants a wife’ gekeken wat een leuke ontknoping, m’n favoriet was nog alleen dus denk dat ik maar ga schrijven!:P Toen ik naar bed wilde gaan hoorde ik een koe als maar loeien dus m’n bed weer uit om te gaan kijken. Ik slaap naast de afkalfwei, dus je weet maar nooit! De koe had inmiddels gekalfd dus dat was mooi, maar heeft ongeveer de hele nacht geloeid! Niet de beste nachtrust dus.. Gelukkig hoeven er nu nog maar 2 te kalven de komende maand. Ze werken hier met 4 afkalfperioden in een jaar waarvan er net weer één ten einde is. De volgende start begin mei, en zolang als ik hier ben in mei gaan er nog ongeveer 100 kalven, en wordt daar waarschijnlijk verantwoordelijk voor.

Donderdag 2 x gemolken en ’s middags nog koeien droog gezet! ’s Avonds ben ik met Stacey mee geweest naar zijn hockeywedstrijd! Leuk om te zien en veel leuke mensen ontmoet en gesproken onder het genot van een aantal biertjes! Mijn Engels gaat elke dag beter! Het is soms nog wel zoeken naar de juiste woorden, maar dat komt wel goed!

Vandaag weer een wandeling gemaakt, deze keer maar een andere route gekozen:p en onderweg wat foto’s gemaakt van de veestapel en omgeving!
Het verhaal is al weer lang genoeg dus ik ga er weer snel mee stoppen!!

Volgende week weer veel werken en hard aan mijn plan van aanpak schrijven! Misschien gaat Stacey mij volgende week zondag leren surfen!

Groetjes vanuit hier!

Leanne

Ps. Het internet is te traag om hier goede foto's te uploaden, voorlopig staan ze dus op hyves en facebook:
http://leanneaantjes.hyves.nl/
http://www.facebook.com/profile.php?id=1000352027

Mijn Australische telefoonnummer waar ik op te bereiken ben:
0061487397415


  • 06 April 2011 - 08:32

    Suzanne:

    Hey meid!
    Tijd geleden dat ik je gesproken heb..!! Zie en lees dat jij ook de wereld aan het verkennen bent, gaaf hoor Australië, is ook nog een droom van mij (ooit ergens)!
    Geniet van je stage daar en ga inderdaad ook echt dingen doen, want dan ontdek je hoe Australie is. Kom terug met een koffer gevuld met herinneringen, deze tijd krijg je nooooooit meer terug!

    Greetz suus (havo 4 en 5)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Ik bij de Abel Tasman National Park (New Zealand)

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 30383

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Traineeship Australië

Landen bezocht: