Een mooie afsluiting in Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu Een mooie afsluiting in Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu

Een mooie afsluiting in Sydney!!

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

07 Juni 2011 | Australië, Sydney

Het laatste verhaaltje alweer waarin ik jullie eerst ga bedanken voor alle leuke reacties, mailtje en smsjes!! Ik heb echt een super tijd gehad hier, en zoveel leuke dingen beleefd en gedaan ondanks dat sommige dingen wat anders liepen dan gepland:$ De tijd is echt omgevlogen en zoveel ervaring en contacten opgedaan overal!

Op 25 mei, waar het laatste verhaal eindigde zijn we ’s morgens eerst weer even wat souvenirwinkeltjes gaan verkennen waarna we weer belandde bij de lagoon! Daar had Anke afgesproken met Monique, een Brabantse meid die ze al eerder had ontmoet. Hier gezellig mee zitten kletsen de hele middag!

Donderdag even onze kleren gewassen, wat nachten bij geboekt en weer naar de Lagoon waar we een tijdje met Anita hebben gekletst, een echte Amsterdamse meid die Anke ook al ergens onderweg was tegen gekomen! ’s Avonds na het eten van een overheerlijke pizza van het hostel met Eline en Gerben zitten ouwehoeren. Dit waren 2 andere Nederlanders in het hostel!

De 27e hadden we ons eerste echte uitje naar Cape Tribulation. Dit staat bekend om het regenwoud wat overgaat in het strand! De ochtend begon met een krokodillen tour in een boot! Het duurde even voordat we echt onderweg waren, wat tot 2x een paar meiden waren vergeten! Maar uiteindelijk hebben we natuurlijk de echte ‘Crocs’ in het wild gespot! Zelfs de ‘baby’ versie gespot, die je bijna zou willen knuffelen! Vervolgens een Boardwalk gedaan door het regenwoud en gelunchd bij Cape Tribulation! Op de terugweg nog naar een ijsfabriekje geweest waar ze alle ingrediënten zelf telen, daar natuurlijk genoten van een overheerlijk ijsje!! ’s Avonds zijn we wezen eten bij Monique en gezellig wat wijntjes gedronken!! Weer een super avondje gehad!

De dag erop weer rustig aangedaan omdat het Anke toch nog wel heel veel energie kostte! Wederom heerlijk aan de lagoon gelegen en verder niet heel veel gedaan! De volgende dag zijn we naar het Great Barrier Reef geweest, het grootste koraalrif ter wereld. De dag begon met een boottrip van anderhalf uur waarbij de staff rondrende met kotszakjes alsof het de gewoonste zaak ter wereld was.. nou het zou in iedergeval niet mijn hobby zijn:) Anke en ik werden gelukkig niet geveld door de zeeziekte, hoewel het wel heerlijk was om buiten te zitten!! Eenmaal aangekomen bij het reef de wetsuits aan, flippers aan en snorkel op! Dit was echt gaaf om gewoon te zwemmen tussen de vissen en het prachtige reef wat hier en daar wel vernield was door de cycloon van februari. De dag bestond uit 3x anderhalf uur snorkelen waarbij ik de tweede keer een haai heb gezien!! Dat had natuurlijk een uitgelezen fotomomentje geweest, maar hij was me helaas te snel af!! Owja nog zoiets.. ik heb niet zo’n groot talent om te zwemmen met flippers.. ik had aan het einde van de dag de blaren op m’n voeten zitten, en volgens Anke was dat omdat ik zo idioot zwom;)(kan ik me niks bij voorstellen:))

De dag erop was zowaar mijn 21e verjaardag!! Na de schrik van m’n leven te hebben overleefd toen Anke me wakker schudde om precies 00.00 mijn kadootjes uitgepakt en weer lekker verder gaan slapen!! ’s Morgens ons zelf getrakteerd op een heerlijk ontbijt en muffins zijn we weer naar de lagoon geweest! Wederom ontdekt dat ik nog een talent mis.. die van het gelijkmatig insmeren van zonnebrand:) Ik had aan het einde van de dag een paar mysterieuze strepen hier en daar.. ’s Avond lekker gaan uit eten bij ‘The Woolshed’, de beroemde backpackersbar van Cairns en daar lekker blijven hangen voor een paar sapjes!! Een super gezellige en leuke dag gehad en allemaal nog bedankt voor alle felicitaties overal, dat gaf echt een jarig gevoel aan de andere kant van de wereld!

De dag erop had ik me getrakteerd op een middagje wildwaterraften! Ik had dit in Nieuw-Zeeland al een keer gedaan, maar wilde het graag nog een keer doen, dus dit avontuur alleen ondernomen omdat het voor Anke nog wat te heftig zou zijn!! ’s Avonds hadden we gekookt voor Monique en Eline, de 2 Brabantse meiden! Een super leuke avond gehad als afsluiting voor ons Cairns avontuur!

De volgende dag was namelijk de dag om onze tas te pakken, de shuttlebus naar het vliegtuig te nemen! Na 3 uurtjes vliegen stonden we rond 4 uur in Sydney, waar we met de trein naar het hostel gegaan zijn. Dit moet wel een beetje een vreemd gezicht geweest zijn, want met Anke’s backpack op m’n rug, mn eigen tas rijdend achter me aan en m’n handbagage in m’n handen rondwandelend! Met zo’n 50 kilo bagage bij me was ik erg blij dat het maar 3 minuutjes lopen was!! Na ingecheckt te hebben zijn we lekker bij de pizzahut onbeperkt gaan eten als afsluiting van de tijd van Anke en mij samen!

Op 2 juni hebben we onze belastingteruggave geregeld en zijn we nog wat gaan shoppen in Sydney! Het enige probleem was dat we niet in een shoppingmood waren.. dus uiteindelijk maar lekker teruggegaan naar ons hostel waar we Anke’s tas weer ingepakt hebben en richting het vliegveld zijn vertrokken! Ik mocht natuurlijk weer me als pakezel;) Met Anke 6 super weken gehad waarin we geconcludeerd hebben dat we nooit enige ruzie gehad hebben, en we dat zelfs de laatste week geprobeerd hebben.. maar we toch echt geen reden konden vinden om dat te doen..!!:)

Vrijdag en zaterdag heb ik me vermaakt met wat typen aan m’n verslag!! Omdat ik mijn vakantie goed af wilde sluiten, wilde ik graag op stap met bijvoorbeeld kamergenootjes die je ontmoet, maar geconcludeerd dat ik geen kamergenootjes had.. maar alleen op stap geweest naar de Scubar. Deze zit net onder het hostel en was echt onwijs gezellig!

Zondag ben ik Sydney gaan verkennen, wat rondom het hostel overigens meer op Hongkong ofzo lijkt. We zitten vlak bij Chinatown, een wijk van Sydney waar bijna alleen maar Chinezen wonen! Natuurlijk een foto van het beroemde Operahouse gemaakt.. maar wat ik nog steeds niet heel bijzonder vind ofzo! Aan het einde van de dag op de Paddymarket geweest! Een hal onder één van de shoppingcentra’s waar ik nog nooit zoveel souveniertjes en zooi bij elkaar heb gezien! Geweldig om daar even rond te kijken! Daarna heerlijk in de sauna gaan zitten! Daar raakte ik al snel aan de praat met 3 jongens uit Amerika en de hele avond lol mee gehad in de sauna en het zwembad op het dak van het hostel! Ook besloten dat m’n volgende trip naar Amerika zou zijn.. want dat moet je gezien hebben volgens hun;)

Maandag had ik een trip geboekt naar de Blue Mountains, een super leuke dag gehad met allemaal jongelui! Doordat er veel alleen reisde heel veel leuke gesprekken gehad! We hadden een super toffe reisgids met enorm veel boeiende en leuke verhalen! Na een lange wandeling naar watervallen naar de ‘The Tree Sisters’ geweest en daar ook nog een wandeling gedaan over een paadje met ongeveer 970 traptreden naar beneden om vervolgens met de stijlste trein ter wereld weer naar boven te gaan! Echt cool!! Terug in het hostel nog wat kleren gewassen, en wat gaan drinken met de Amerikaanse jongens die ik zondagavond had ontmoet! Om de laatste avond te vieren met hun; Nick, Dan, Adam,Mara(meid die met hun meereisde) en Josefien een ander Nederlandse meid uitgeweest! Een topavondje gehad, wat er wel voor gaat zorgen dat ik lekker slaap in het vliegtuig vermoed ik!! Dat mag ook wel want mijn eerste vlucht duurt maar liefst 17 uur met een tussenstop in Bangkok om brandstof op te vullen! Vervolgens vlieg ik door naar Dubai waar ik 2 uurtjes overstap heb voor de volgende vlucht van ruim 7 uur, om volgens planning op woensdag om 13.30 rond te arriveren op Schiphol!!

See you soon,
Leanne

  • 08 Juni 2011 - 14:42

    Diane:

    nou le, je avontuur is weer voorbij.. wat zal jij een supertijd gehad hebben. wat een geweldige foto´s ook! we hebben je ontzettend gemist en we zijn blij dat we je weer zien deze dagen! Nu op naar turkije over een paar weken, een kippestukkie vergeleken bij australie :P ons volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leanne

Ik bij de Abel Tasman National Park (New Zealand)

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 4813
Totaal aantal bezoekers 30375

Voorgaande reizen:

18 Maart 2011 - 08 Juni 2011

Traineeship Australië

Landen bezocht: