Big chicks in a Fridge entertainen lekkere boefjes - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu Big chicks in a Fridge entertainen lekkere boefjes - Reisverslag uit Busselton, Australië van Leanne Aantjes - WaarBenJij.nu

Big chicks in a Fridge entertainen lekkere boefjes

Door: Leanne

Blijf op de hoogte en volg Leanne

11 Mei 2011 | Australië, Busselton

Haihai allemaal,

Alles goed met iedereen? Hier gaat alles nog steeds goed in het zonovergoten Busselton! Meer hard aan het werk dan aan m’n verslag bezig, dus dat wordt nog wel een kritiekpuntje! ’s Avonds na het werken typen werkt ook niet echt omdat de wekker meestal op 4.30 staat en de meeste dagen tot ongeveer 19.00 uur duurt met maximaal 1-1,5 uur pauze! Dan moeten we nog koken, eten en dan ben je er wel zat van! Heb dan natuurlijk ook nog geen problemen gehad om in slaap te vallen;) Het werk blijft wel super leuk, en dat geeft wel een goed gevoel omdat ik hier heel veel verantwoordelijkheid krijg! Nog 1,5 week op het bedrijf te gaan en dan gaan Anke en ik 2 weken wat andere dingen van Australië verkennen! Om vervolgens op 8 juni weer in Nederland aan te komen!

Het vorige verhaal is alweer even geleden, dus hoog tijd voor een nieuwe! Dit keer niet alleen de farmverhalen maar ook een verslag van ons lange weekend op roadtrip(die we verdient hadden omdat we allemaal het hele paasweekend gewerkt hadden, hier normaal 5 dagen vrij).

De dinsdag dat we op roadtrip gingen hadden we een BBQ bij wat Ieren, waarvan er één bij ons gewerkt heeft en de andere hebben we al een paar keer ontmoet bij het uitgaan! Omdat onze auto nog even gecheckt moest worden voor de roadtrip, namen we Helen’s auto mee, maar daar was één probleempje mee.. het linkervoorraam kon niet dicht. Laat het nou net gaan regenen ’s avonds(doet het natuurlijk alleen ’s nachts en zijn ze hier nog steeds heel blij mee omdat het nog steeds droog is, en zijn begonnen met inzaaien en kunstmeststrooien)! Bij de Ieren aangekomen staat er een andere kleine auto midden onder de capoort. Deze stond niet op slot, maar had geen sleutel, snel de handrem eraf gehaald en in de tuin geduwd zodat onze car veilig onder de capoort droog kon staan! Klein detail: toen we naar huis was het droog dus er nooit meer aan gedacht om hem ergens binnen te parkeren, gaat het weer regenen. Dus uiteindelijk was nog de hele zitting nat:$
Maar voor het zover was moesten we eerst op de weg naar huis langs de MAC, Fay en Anke hadden lekker geborreld en veel honger dus gingen de bestelling doen! Anke wilde kipnuggets bestellen (MCNuggets hier) Maar kwam lichtelijk aangeschoten niet verder dan “2 big chicks”.. Inmiddels lagen we natuurlijk al helemaal dubbel van het lachen en schoot Fay te hulp. Zij wilde patat bestellen (Fries hier) maar kwam niet verder dan “one Fridge” . Dit maakte het feest compleet en kostte ons wat tijd om van de lach te bekomen en de bestelling overnieuw te doen! Volgens een Anke een echt ‘daar had je bij zijn momentje’, waar we er nog wel meer van hebben gehad op onze roadtrip.

De volgende morgen uitgeslapen, onze zooi bij elkaar geraapt en ons klaar gemaakt voor vertrek. Onze roadtrip zou gaan naar Esperance, zo’n 7 uur rijden met onderweg wat stops en overnachtingen. Omdat onze auto een beetje oud is en aan alle kanten rammelt.. kregen we van Neville veel water, 2 reserve banden, 2 vaten olie en van alles mee om te overleven. Natuurlijk gingen er ook dekens mee voor het geval dat we zouden stranden in de middle of the outback. Uiteindelijk lag de kofferbak zo vol dat er nog maar 1 backpack inpaste! En als de auto ermee op zou houden dan mochten we alleen naar Neville and Elaine bellen want waarschijnlijk was de auto niet meer dan de kosten van de reparatie en zouden ze ons oppikken.

Na eerst wat boodschappen gedaan te hebben in Busselton op naar Walpole. Hier hebben we een hostel geboekt en ’s avonds naar ‘Glee’ gekeken, ons favoriete soap hier. Het weer zat nog niet helemaal mee dus het werd hoog tijd om naar de zon te gaan! Op donderdag op weg naar Albany, onze volgende overnachtingsplaats. Op de route lag de TreeTopWalk, hier kan je boven de onwijs grote bomen lopen en heb je een goed uitzicht. Vervolgens nog gestopt bij de Conspicous Cliff(zie foto) en bij the Natural bridge and Gab. Nog steeds was het weer niet echt overweldigend dus zijn we maar als echte meiden gaan shoppen:) ’s Avonds in het hostel 2 films gekeken met wat andere jongens uit het hostel!

Op vrijdag op naar Esperance! Maar toen we onze spullen in de auto wilden laden, kregen we de kofferbak niet meer dicht. Eerst maar langs de garage geweest, en dat met stijl gedaan:) De naam was namelijk ‘De Jonge Mechanical Repairs’ en je raad het al, van Nederlandse afkomst! Een van de medewerkers nam de auto mee naar de werkplaats en zal wel gedacht hebben.. is alleen de kofferbak het probleem, want hij kraakt echt aan alle kanten!

Vervolgens onze reis vervolgt en inmiddels was het weer opgekapt en werd het een super gave route met mooie uitzichten. Toen we weer een beetje in de bewoonde wereld waren kreeg Anke een telefoontje dat haar terugvlucht voor de 2e keer gecanceld was. Eerst maar internet opgezocht en wat telefoontjes gepleegd. Het was al laat in de middag en dus maar snel begonnen met de Great Ocean Drive langs de mooiste stranden van Australië! Nu kan ik dat niet zeggen, want heb nog niet zo heel veel andere gezien, maar volgens ervaringsdeskundige Anke is het echt zo! Het was ook zo’n cool en geweldige uitzichten! Tijdens de route werden we achtervolgd door een auto met hopeloze mannen die uiteindelijk een foto gemaakt hebben bij Pinklake, een meer dat op de route lag. Daar hebben we ook even de zelfontspanner van de camera getest op onze mooie bolide;)

Toen het donker werd wat gegeten en naar ons hostel gegaan. Daar naar de Royal Wedding gekeken die zo saai was dat we maar veel lol gemaakt hebben in de loungeroom van het hostel en volgens Fay het hele hostel geëntertaind hebben!(Bijvoorbeeld omdat we ze aan het uitleggen waren wat Koninginnedag was en dat Anke vervolgens vraagt of Juliana nog in leven is, en een Duitse backpacker hier wel op kan antwoorden..:P) Hier Thom ontmoet, een Aussie die met ons op stap ging. Het was niet heel druk, maar erg veel lol gehad met de locals uit Esperance en koninginnenacht gevierd!Uiteraard waren we weer hongerig en gingen we opzoek naar de Mac. Nu vonden we een bord, Mac 3 minuten, maar we hebben meer dan 20 minuten gereden, maar nooit de Mac gevonden.Toen maar heerlijk cheese en ananas in de keuken van het hostel gegeten! Als echte Nederlandes 2 kilo kaas in 5 dagen op!

Onze planning was om met de sunrise de Great Ocean Drive nog een keer te doen, maar ons bed lag nog te lekker! Toch kon ik het niet laten om een paar foto’s te maken toen ik me ’s morgens een keer omdraaide en de zon in mijn ogen scheen! Uiteindelijk na ons heerlijke ontbijt in het zonnetje de Great Ocean Drive nog een keer gereden om van het geweldige uitzicht te genieten!!

De planning was om die dag naar de Waverock te rijden onderweg naar huis, maar op advies van wat mensen in het hostel hebben we de reis maar verlengt naar Kalgoorlie! Dit is een stadje in de Middle of Nowhere die eigenlijk alleen is voor de mijnwerkers. Dit houdt dus in dat de bevolking zo’n 70-80% man is en dat is overal aan te zien! Zo is er een stad vol kroegen, in de kroegen echte topless bediening, veel afhaaleetgelegenheden en weinig kledingwinkels! En dan natuurlijk alle grote auto’s die er rondrijden! Je krijgt echt een countryidee als je daar rondrijdt, en dat hebben we ook wel even gedaan omdat we de weg naar het hostel niet konden vinden.. Er bestonden namelijk 2 Kalgoorlies te zijn Kalgoorlie en Kalgoorlie West, en blijken er ook nog eens 7 straten dezelfde naam te hebben, en je raad het al, wij reden natuurlijk in de verkeerde:)

Na een heerlijke pizza zijn Fay en ik met 2 Ierse meiden op stap gegaan. (Anke was te moe en was in slaap gevallen en niet meer wakker te krijgen) Wij hebben ons prima vermaakt en natuurlijk genoeg mannelijk schoon om te aanschouwen!

De volgende morgen ging de wekker dan ook alweer te vroeg maar Anke was ons uitgeslapen drijfveer want we hadden een lange rit voor de boeg(geschat zonder tussenstops 9 uur) om thuis te komen want zouden maandagmorgen weer ingepland staan! Onderweg zouden we ook nog naar de Wave Rock gaan, een super gave rock in de vorm van een golf wat de reis natuurlijk langer maakte!

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kreeg onze auto toch kuren in de Outback.. de accu was leeg tijdens het rijden en laadde niet meer op… Dus zonder ventilator,radio uitgezet(waar we meestal toch geen bereik op hadden)en zo min mogelijk licht maar onze reis vervolgt, op een gegeven moment wilden we onze auto voltanken, en zouden we dat in het volgende dorp doen, blijken de volgende 3 dorpen echter alleen een graansilo en 3 -7 huizen te bevatten!

Inmiddels begon het wat te schemeren en dan wordt het grootste gevaar hier op de weg Kangaroes, Walibi’s en Vossen die we maar zijn gaan tellen en bijna platgereden! Uitslag van de telling: 6 Kangaroos, 3 Walibi’s(klein soort kangaroos), 2 Vossen en een Kat:).

Nog een schitterend momentje.. we zien een Kangaroo in de berm.. komt er 400 meter verderop een bord “next 5 km Kangaroos”. Dus we kwamen niet meer bij van het lachen en als we meer tijd hadden gehad, had Anke het bord 400 meter terug willen zetten! Nadat Anke ons 300 keer had verteld dat ze heel erge honger had, hebben we eindelijk een Mac gevonden en daar eerst maar gegeten. Uiteindelijk waren we om 9.00 uur vertrokken en om 21.00 reden we het erf van de farm weer op! Terug van een geweldig weekend, veel gezien(vooral binnenkant van de auto,zie foto) en natuurlijk onwijs veel gelachen!!

Maandag begon onze werkweek weer! Maandag Cups off en on gedaan en tussendoor met Neville en Anke wat pinken naar Scott River wezen brengen(een andere locatie op 70 km afstand) Daar mijn eerste emoes gespot(soort struisvogels). ’s Middags weer melken en ’s avonds alle gemaakte foto’s maar eens bekeken en weer genoten van het geweldige weekend! Zondag ook Anne ontmoet, een Fries van 19 die hier ook stage komt lopen!

Dinsdag morgen was ik vrij, en maar wat slaap ingehaald van het weekend en wat getypt. ’s Middags weer On Dairy. Het kalfseizoen is begonnen, en de afkalfpaddocks zijn rondom ons huis, dus we controleren ze altijd voor we gaan slapen, en zo ook dinsdagavond. Er waren er 2 net begonnen met kalven, dus m’n wekker maar gezet, en toen ik weer wakker werd, had ik 2 schitterende vaarskalfjes:)

Woensdagmorgen weer gemolken, en na het melken met Fay droge koeien en vaarzen gesorteerd die binnen 3-4 weken gaan kalven(zo’n 120). Dit word lekker druk dus! Snel geluncht en weer druk met melken. ’s Avonds waren we mooi op tijd klaar en hadden we Fay’s afscheidsBBQ. Fay vertrekt zondag naar Victoria om daar nog 10 dagen vakantie te houden en dan terug te gaan naar Duitsland!
Donderdagmorgen weer druk bezig geweest met typen en tabellen maken. Donderdag middag was Fay’s laatste melkshift en erg veel lol gehad tijdens het melken met de speakinstallatie:)

Vrijdagmorgen had ik vrij maar gingen we naar een Fieldday, soort demodag voor farmers. Dit was heel interessant! Omdat de radiator stuk was Helen’s auto maar genomen.’s Middags weer gemolken. Doordat de auto stuk was viel ’s avonds onze laatste avond uit met Fay in het water.

Zaterdag weer hele dag gewerkt. Anke had inmiddels de radiator gemaakt van de auto, en Anne zou de accu opladen. Toen we helemaal klaar waren om op stap te gaan(ipv vrijdag) stopte onze auto er weer mee omdat de accu leeg was! Gelukkig kregen we van Neville zijn ute mee(grote witte auto’s met bak achterop) waar alleen Fay, Anke en ik inpaste. We moesten in Busselton nog Helen ophalen, dus met 4 meiden in de baas z’n auto op stap, schakelen viel niet meer mee omdat er iemand op de schakelpook zat, maar wederom erg veel lol gehad:)

Zondag uitgeslapen, en vervolgens wat vaarzen en droge koeien verhuist! Dit koste wat meer tijd omdat ik de drogekoeien niet kon vinden in een bushpaddock! Ze waren verstopt tussen de bomen, dus kon ze niet vinden:$ Daarna afscheid genomen van Fay, wat wel heel lastig was omdat we zoveel lol hebben gehad en zij mij alles heeft geleerd hier!! Daarna weer aan het werk gegaan!

Maandag en dinsdag was ik ingepland om kalveren te voeren. Rob was vrij, en Amy zijn back-up en hulp is vorige week zaterdag vertrokken van de boerderij. Dit is nu een drukke business omdat er elke dag zo’n 6 kalveren bijkomen die je allemaal moet leren drinken! Daarnaast was er ook melkcontrole, en omdat er op dit moment een personeelstekort is, moest ik daar ook bij helpen.

Nog 1,5 week op de farm en dan ga vlieg ik op 20 mei met Anke naar Cairns waar we in minder dan 2 weken gaan zien(omdat Anke’s terugvlucht verplaats is): Cairns, Cape tribulation, Whitsundays, Townsville, outback, Alice Springs en Sydney waar ik nog 4 dagen alleen ben!!! Alles is inmiddels geboekt.

De tijd vliegt hier nog steeds, dus nog maar 4 weekjes en dan hoop ik weer op Nederlandse bodem te staan! Dus bewaar het mooie weer daar ook nog even voor als ik weer terug ben!!:)

Knuffel Leanne

Ps. Nog de totale uitleg van de titel: Fay wil graag Nederlands leren, en vind het woord Lekkerrr zo geweldig. Vervolgens werden alle leuke jongens die we hebben gespot op onze trip dus lekkere boefjes! Het verhaal van de Big Chicks in the Fridge(onze auto) was onze naam tijdens de roadtrip omdat we er nog zoveel nalol van ons MACavontuur hadden.

• 11 Mei 2011 - 19:32

Elma:

Tjonge jonge, wel een verhaal zeg! Juf de Jong heeft toch gelijk gehad.

• 13 Mei 2011 - 19:56

Nadia:

Super super, dat wordt afkicken als jullie weer in NL zijn.
    De foto's geven een aarig beeld van jullie lol!!
    Genietse nog ff!! en succes!
    X

• 14 Mei 2011 - 20:34

Rian:

Wauw wat een belevenissen en wat een mooie ongerepte natuur. Ge-wel-dig!!
    Have fun!
    x